سایت آریا
صفحه اصلی ورود اعضاء وبلاگ گروهی ثبت وبلاگ آموزش ساخت وبلاگ آموزش کار با سایت آریا آموزش های وبلاگ نویسی تبلیغات گزارش تخلف تماس با ما

سیستم وبلاگدهی آریا sitearia

وبلاگ چیست ، وبلاگ محيطي است مجازي براي انتشار ايده ها,افكار و ديدگاههاي شخصي افراد ، به عبارتي ديگر وبلاگ ، شخصي ترين محيط مجازي جهت بازتاب افكار فردي ميباشد كه با توجه به تنوع افكار و ديد گاهها از تنوع بسيار بالا و منحصر به فردي برخوردار است.

در حال حاضر وبلاگ ها به نمايشگاه آزادي افكار و باورهاي قشر هاي مختلف هر جامعه تبديل شده اند كه افراد مختلف (حرفه اي, مبتدي) صاحب غرفه هاي آن ميباشند.

بزرگترين مزيت وبلاگ ها يا بهتر است بگوييم رمز جذابيت و سپس موفقيت وبلاگ حاصل سادگي آن ميباشد بصورتي كه نيازي نيست نويسنده يك وبلاگ , فردي حرفه اي در زمينه طراحي وب سايت يا نويسندگي باشد, يك وبلاگ نويس ممكن است بدون هيچ گونه تخصص يا سابقه اي در اين زمينه ها به جذب هزاران و شايد ميليونها نفر دست يابد!

سادگي استفاده از ابزار وبلاگ نويسي وهمچنين رايگان بودن آن مهمترين عوامل محبوبيت و رشد سريع وبلاگ در بين كاربران بوده است. البته عوامل ديگري چون رهايي از قيد و بندهاي دستوري و نگارشي, تبادل مستقيم افكار وايده ها و مشاهده عكس العمل كاربران, نسبت به مطلب انتشار يافته(در بخش نظرات) در محبوبي ورشد سريع وبلاگ ها تاثير بسزايي داشته اند. يكي از خواص ذاتي وبلاگ نويسي رهايي از قيد و بندهاي مرسوم و دست و پاگير نگارشي و.. ميباشد كه به نويسنده آن امكان حضور در دنياي پهناور مجازي در كنار ساير نويسنده گان حرفه اي و بيان افكار و نظرات خود بصورتي آزاد و به ساده ترين حالت ممكن ميباشد.

مهم‌ترين ويژگي «وبلاگ» آزادي ميباشد بطوريكه نويسنده مي‌تواند با سرعت، ايده‌ها، افكار و تجربيات خود را بدون در نظر گرفتن محدوديت‌هاي موجود و صرفا در مرزهايي كه خود تعيين مي‌كند، به معني واقعي «منتشر» كند و در معرض ديد علاقه‌مندان قراردهد - آن هم در قلمروي به وسعت جهان - و چنين احساسي قطعا براي همه، به‌ويژه جوانان مستعد ما، شعف‌انگيز است.

گسترش «وبلاگ»، مصداق واقعي اين نظريه است كه در دنياي جديد، محدوديت‌هاي متعارف، رنگ مي‌بازند و آنچه بيشتر رخ مي‌نمايد، «فرديت» انسان‌هاست كه در بيشتر جوامع كنوني، در چنبره قواعد و مرزهاي محدود كننده، اسير شده است. «وبلاگ»، نوشته‌هايي است كه يك فرد، بر روي اينترنت و به‌طور منظم، به رشته تحرير درآورده و در آن، معمولا حاصل جست‌وجو و گشت‌وگذار خود در اينترنت را نيز ثبت مي‌كند.

اين نوشته‌ها لزوما شكل رسمي و كليشه‌اي ندارند و به فراخور شخصيت نويسنده و همچنين اقتضاي زمان نوشتن، كاملا متنوع و گوناگونند و همين تنوع از ويژگي‌هاي درخشان اين نوع سايت‌هاي شخصي است. ايجاد و داشتن يك «وبلاگ»، نياز به هيچ پيش‌زمينه و تخصص ويژه‌اي ندارد و تنها با اتصال به اينترنت، مي‌توان از سرويس دهندگاني مانند«سایت آریا» استفاده كرده و يك «وبلاگ» شخصي ايجاد كرد.

ساخت وبلاگ رایگان

تبليغات چيست؟

مقدمه : در اين مطلب ميخوايم اختصاصا در مورد تبليغات صحبت كنيم و مرزهاي اون رو از بازاريابي جدا كنيم. هر چند تبليغات و صحبت كردن در موردش يك موضوع كليشه اي هستش. اما خوندن اين مقاله به دانش شما درباره تبليغات اضافه ميكنه.


 

تعريف تبليغات :

تعريف كردن تبليغات يه مقدار دشوار هست. همه ما زماني كه اسم تبليغات رو ميشنويم مفهوم يا مفاهيمي رو در ذهنمون بازخواني مي كنيم و كما بيش در مورد تبليغات اطلاع داريم مثل واژه عشق ، محبت ، غم و غيره .
با وجود اينها باز هم به نظرم لازم هست كه يه تعريف در مورد تبليغات ارائه بديم . تعريف زير كه از سايت متمم برداشته شده از نظر من يكي از تعاريف جامع در مورد تبليغات هست.
طبق اين تعريف :

" تبليغات نوعي ارتباط به حساب مياد كه هدفش آگاهي بخشي يا متقاعد كردن يك فرد يا جمعي از افراد هست و براي اون هزينه پرداخت ميشه. "

حالا  بيايد اين تعريف رو با هم بررسي كنيم .

وجه ارتباطي تبليغات

در اين تعريف گفته شده كه تبليغات نوعي ارتباطه. خب هدف غايي ارتباط كم كردن فاصله بين فرستنده و گيرنده است. مثلا زماني كه من سعي ميكنم نحوه فرستادن پيامك رو به مادرم توضيح بدم دارم تلاش مي كنم كه با ارتباط گيري فاصله ذهني يا اطلاعاتيمون رو كم كنم .
زماني كه من به درد دل دوستم گوش ميدم اين ارتباط منجر به درك طرف مقابل و كم شدن فاصله احساسي و ادراكي ميشه.

بنابراين اولين وجه و مهم ترين وجه تبليغات برقراري رابطه است. مثلا اگه شما يه برايت بورد اجاره كنيد و خاليش بزاريد با اينكه براش هزينه كرديد ولي تبليغات به حساب نمياد.

 

هزينه كردن براي تبليغات

هرچند در بعضي از تعاريف وجه هزينه كردن ملاك نيست اما طبق اين تعريف ، تبليغاتي كه براش به طور جدي بودجه يا هزينه تخصيص داده نشه تبليغات نيست و در دسته بازار يابي قرار ميگيره . مثلا در بازاريابي اشتراكي كه دو كسب و كار همديگه رو تبليغ مي كنن هزينه اي نميكنن. بنابراين ، بازاريابي اشتراكي در دسته بندي تبليغات قرار نميگيره .
توجه كنيد كه  خيريه ها و گروه هاي حمايتي مثل گروه هاي حفاظت از محيط زيست ، بيماران سرطاني و غيره كه ممكنه كه موسسات تبليغاتي براي تبليغات ، ازشون هزينه دريافت نكنن هم در دسته تبليغات قرار ميگيرن . چون در واقع يه موسسه ديگه هزينه ها رو تقبل كرده.

آگاهي بخشي و متقاعد كردن

ما معمولا به دو دليل تبليغ مي كنيم يا ميخوايم كه مخاطبان رو از وجود محصول و كالامون آگاه كنيم يا مثلا برندمون رو به مشتريان بالقوه معرفي كنيم و بگيم كه ما هستيم و شروع به فعاليت جدي كرديم . يا مثلا كالايي رو توليد مي كنيم كه افراد كاراييش رو نميدونن ، به همين دليل از تبليغات براي آگاهي بخشي از كارايي كالا يا محصول استفاده مي كنيم .
اما گاهي ما براي اينكه مشتريان بالقوه رو متقاعد كنيم كه بيان و از ما خريد كنن يا فلان كالا رو بخرن تبليغ مي كنيم . مثلا همه برند ما رو ميشناسن اما حالا ميام مزيت هاي رقابتي مون رو عنوان مي كنيم تا افراد رو متقاعد كنيم به جاي خريد از رقيبمون از ما خريد كنن.
يا فلان كالاي ما رو ديگه همه ميشناسن حالا ميايم مزاياش رو پررنگ مي كنيم و به مخاطب ميگيم تا متقاعد شه محصول رو بخره.

فرد يا افراد !

در گذشته ها اطلاع رساني هايي ، تبليغات به حساب ميومدن كه وجه عمومي داشتن. يعني تبليغات براي انبوهي از افراد انجام ميشد. با گذشت زمان و تغييرات در ابزار ها و شيوه هاي تبليغاتي ، تبليغات شكل ديگه اي به خودش گرفت ، بنابراين الان تبليغات انبوه ، تنها يك شاخه از تبليغات به حساب مياد و تبليغات فردي هم نوع ديگري از تبليغات محسوب ميشه.

 

رسانه هاي تبليغاتي :

رسانه هاي تبليغاتي يكي از اجزاي مهم صنعت تبليغات به حساب ميان. گاهي وجود همين رسانه هاي تبليغاتي كسب و كار ها و كمپاني ها رو تشويق به تبليغ كردن ميكنه . رسانه هاي تبليغاتي انواع مختلفي دارن بعضي از رسانه هاي تبليغاتي از ابتدا با قصد كاربري تبليغاتي ايجاد ميشن .
مي تونيد چند تا از اين رسانه ها رو نام ببريد ؟

  • بيلبورد
  • استرابورد
  • لايت باكس ها
  • برايت بورد ها
  • تراكت تبليغاتي
  • بالن تبليغاتي
  • سايت هاي تبليغاتي
  • و غيره

 اما برخي از رسانه ها هستن كه از ابتدا ماهيت تبليغاتي نداشتن ، اما چون زمينه تبليغات در اون ها فراهم شده به رسانه تبليغاتي تبديل شده اند. به اين رسانه ها ، رسانه هاي تبليغاتي اقتضايي گفته ميشه . مثلا چي ؟

  • تلويزيون
  • راديو
  • روزنامه
  • عرشه پل
  • پشت قبض تلفن
  • و غيره

 

اين نوع از ابزارهاي تبليغاتي كه با قصد تبليغات ساخته نشدن و به مرور زمان به بستري مناسب براي تبليغات تبديل شدن معمولا به مرور زمان يا پايدار ميمونن و يا كم كم از بين ميرن. كه پايداري يا عدم پايداري اون ها بستگي به استقبال صاحبان كسب و كار و مخاطبانشون داره.
 اين نوع تقسيم بندي رو در مورد مكان ها هم ميشه به كار برد . مكان هايي كه صرفا براي تبليغات ايجاد نشدن ولي به دليل بازديد بالا به مكان هايي براي تبليغات تبديل شدن.

  • تبليغ در مترو
  • تبليغ در مراكز خريد
  • تبليغ در فروشگاه هاي زنجيره اي
  • تبليغ در زمين فوتبال

 

ادنل چيست ؟

ادنل يك سامانه رزرواسيون تبليغات محيطي هست. ادنل فضايي رو در بستر وب فراهم كرده تا صاحبان رسانه هاي تبليغاتي بتونن ، ابزار تبليغاتي خودشون رو در معرض ديد قرار بدن . از طرفي صاحبان كسب و كار ها كه خواهان اجاره رسانه هاي تبليغاتي هستن مي تونن به راحتي تابلو تبليغاتي مورد نظر خودشون رو انتخاب و به صورت آنلاين اجاره كنن

کانال وبمسترها